Sebelum mengemukakan pertikaian kepada FMOS, pengadu perlu membuat aduan formal terhadap Ahli kami terlebih dahulu.
Jika anda tidak berpuas hati dengan keputusan akhir Ahli berkenaan terhadap aduan tersebut, anda boleh mengemukakan pertikaian anda kepada FMOS:
Anda perlu mengemukakan borang aduan yang telah lengkap diisi berserta semua dokumen berkaitan dengan pertikaian anda, seperti keputusan akhir daripada Ahli atau salinan aduan bertulis pertama anda kepada Ahli.
Perbankan termasuk Perbankan Islam dan Sistem Pembayaran |
Dokumen-dokumen lain yang berkaitan bergantung kepada jenis pertikaian (jika berkenaan):
|
Insurans/Takaful |
Dokumen-dokumen lain yang berkaitan bergantung kepada jenis pertikaian (jika berkenaan):
|
Pasaran Modal |
Dokumen-dokumen lain yang berkaitan bergantung kepada jenis pertikaian (jika berkenaan):
|
Anda boleh mengemukakan aduan anda di sini: Failkan Aduan
Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi kami atau mengemukakan pertikaian anda secara terus di:
Alamat:
Level 14 Main Block,
Menara Takaful Malaysia
No. 4 Jalan Sultan Sulaiman,
50000 Kuala Lumpur
Talian Umum: +603 2272 2811
Waktu Operasi:
8.30 pagi – 5.30 petang
Isnin – Jumaat
(tidak termasuk cuti umum)