Sahkan maklumat hanya di www.fmos.org.my dan laporkan sebarang perkara mencurigakan dengan segera.
FMOS menyediakan perkhidmatan penyelesaian pertikaian yang bebas, adil dan percuma kepada pengguna dan pelabur kewangan yang tidak dapat menyelesaikan aduan mereka dengan penyedia perkhidmatan kewangan atau pengantara pasaran modal.
Dengan menggabungkan OFS dan SIDREC menjadi satu entiti dengan had kewangan yang dipertingkatkan serta komitmen terhadap ketidakberpihakan, FMOS bertujuan untuk memupuk keyakinan yang lebih besar dalam kalangan pengguna dan pelabur terhadap sistem pasaran kewangan.
Jika anda tidak berpuas hati dengan hasil aduan anda kepada Ahli kami, anda boleh mengemukakan pertikaian kepada FMOS dalam tempoh 6 bulan selepas menerima keputusan muktamad daripada Ahli tersebut.
Berwaspada terhadap aktiviti penipuan yang melibatkan produk kewangan dan entiti klon yang menyalahgunakan logo pengawal selia untuk kelihatan sah. Penipu mungkin menggunakan logo ini secara palsu untuk mempromosikan transaksi dan produk kewangan yang palsu. Berhati-hati dengan pautan yang mencurigakan, syarikat pelaburan tanpa lesen, dan aktiviti penipuan yang boleh menyebabkan kerugian kewangan.
Sentiasa sahkan kesahihan produk dan entiti kewangan daripada Bank Negara Malaysia dan Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC). Dapatkan maklumat terkini dengan sentiasa menyemak amaran-amaran di laman sesawang pengawal selia. makluman di laman web pengawal selia.
Lindungi diri anda dengan ilmu pengetahuan yang dapat membantu membuat keputusan kewangan yang bijak.
FMOS adalah platform bebas, adil, dan mudah diakses yang berfungsi untuk menyelesaikan pertikaian pasaran kewangan dan modal yang melibatkan kerugian kewangan langsung. Perkhidmatan FMOS adalah percuma untuk pengguna dan pelabur kewangan.
FMOS menyediakan perkhidmatan penyelesaian pertikaian yang bebas, adil dan percuma kepada pengguna dan pelabur kewangan yang tidak dapat menyelesaikan aduan mereka dengan penyedia perkhidmatan kewangan atau pengantara pasaran modal.
FMOS mengamalkan proses penyelesaian pertikaian dua peringkat. Kami mungkin menggunakan proses perundingan, pengantaraan (mediasi), dan/atau adjudikasi untuk menyelesaikan sesuatu pertikaian.
Berikut adalah ringkasan kes-kes yang dikendalikan oleh FMOS. Nama-nama telah diubah untuk melindungi kerahsiaan.
We are proud to share that our CEO, Ms Marina
RinggitPlus has featured an article on FMOS in conjunction with
FMOS akan berada di Karnival Celik Kewangan anjuran Bank Negara
Adakah anda mempunyai pertikaian terhadap penyedia perkhidmatan kewangan anda atau pengantara pasaran modal?